mocka

Direktlänk till inlägg 4 januari 2014

Välkommen till bloggen!

Av Åsa Roos - 4 januari 2014 19:56

Jamen tänk så sugen jag blev på att börja blogga igen! Så why not liksom...?

Det kommer som vanligt att bli en hel del häst, men även annat... Kan väl börja med köttbullar (EJ innehållande hästkött!) ?!

Idag gjorde jag nog de godaste köttbullarna ever! Recept kommer här!


Mosa 4 kokta potatisar. Häll på grädde (inte ICAs för den är fan från Österrike/Tyskland, och vad jag vet har vi kossor i Sverige....)

Knäck i 2 ägg.

Pressa i 3 vitlöksklyftor.

Salta och peppra.

Lägg i drygt 1 kg älgfärs och rör om så allt är blandat. (Man ska vara försiktig och inte röra ihop för länge...)


Finahacka, eller klipp färsk timjam. En kruka är lagomt. Blanda med rumsvarmt smör. 


Rulla små köttbullar och stek i timjansmöret. 


Vi käkade kokt potatis, ärtor och en sås till. Såsen var créme fraiche med chilisås och barbecuesås. Man kan dock göra en mildare sås eftersom köttbullarna blir hyfsat smakrika i alla fall.


Tokgott blev det i alla fall enligt mitt tycke! Fast jag är ju rätt partisk... :)


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Roos - 11 januari 2014 19:33


Idag gjorde vi middag på ett recept i ÖP. Tokgott! Ingen fettfri rätt direkt eftersimom det är gott om smör i - men gott!! Recept: Skölj och hacjhacka 2 dl persilja grovt. Finhacka en gul lök. Fräs det i smör i en kastrull. Tillsätt 2 dl vitt v...

Av Åsa Roos - 11 januari 2014 19:17


Klev upp i hyfsad tid idag (före 10 måste väl vara det..? :) ) Grötfrukost och sen en efterlängtad ridtur. B-ponnyn som var med fick springa ordentligt för att hänga med. Även om vi bara travade... :) Basse var hur cool som helst och hade inga ...

Av Åsa Roos - 10 januari 2014 17:48


Idag var det tänkt att jag och Tuvis skulle åka till ridhuset. Men när vi ägnat alldeles för lång tid till att få hjulen att rulla på den frusna transporten så var jag så kall och less så vi la ner projektet :( Fixade istället stallet och får mig ...

Av Åsa Roos - 6 januari 2014 23:37


Efter att ha kört skytteltrafik (en lätt överdrift...) till Ammer är jag rätt trött. Först var Basse och jag dit och gjorde lite konster:) Sen hem för att äta God lax-middag och packa om och byta häst. Nellie tog sin första lektion med Cilla ikväl...

Av Åsa Roos - 6 januari 2014 16:54


Sista lediga dagen på den här härliga ledigheten!

Presentation


Basse-bus!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards